tisdag 4 december 2007

Blogger - Jag har layoutproblem

Jag blundar för att bloggen har få besökare och ber om hjälp.

I min högra marginal vill jag få ner textstorleken i förhållande till textstorleken i inläggen. Inläggen ska vara i fokus. Bloggarkiv, länkar, om mig och vad det nu är ska tonas ner. Textstorleken i marginalen i förhållande till textstorleken i inläggen kan inte minskas i Instrumentpanelen. Jag har försökt att ändra i ”redigera HTML”, men misslyckats (för 10-12 år sedan kunde jag grunderna i HTML. Det var före stilmallarnas tid och allt vad som nu kommit efter. Och så har jag glömt en hel del). Tacksam för hjälp.

Tillägg dagen efter: Jag tror att jag har löst det någorlunda. Nu är i alla fall texten i inläggen och texten i marginalen av samma storlek. Lite "html". Och vad jag förstår, välja bort textjustering här där inlägget skrivs, det var det "felet" jag gjorde, jag valde här "small" varpå marginaltexten i förhållande till inläggstexten blev större. Sedan var det som jag ser det inte möjligt att fixa till det i instrumenpanelen / layout. Man lär sig under resans gång.

Inga kommentarer: