tisdag 26 februari 2008

Säsongens första förkultivering

Det var så sent som förra året som jag på allvar förkultiverade, jag har lärt mig att det heter så, med allt vad det innebär. Det lyckades ganska bra i alla fall med tanke på den sommaren som blev. Jag var osäker, dokumenterade in i absurdum; jag var på sätt och vis påläst, men kunde rakt ingenting. Nu är det nytt år med nya förutsättningar. Tidig vår, men vi vet ingenting mer. Igår satte jag förmodligen alldeles för sent (men det är ingen som vet), fröer som kräver viss tid; de som ska pysslas om. Det kan handla om (som man förmodligen får ta med en nypa salt) ”rumstemperatur” x antal dagar för att sedan kylas x antal dagar för att sedan - eller kylning x antal dagar för att sedan placeras i ”rumstemperatur”. Jag höstsådde endel förra året, får se hur det blir. Det är en spännande resa. Den går inte är förutsäga.

När jag satt på jobbet idag, under några ögonblick var jag inte fokuserad, jag ställde mig frågan - Hur gör jag? När jag kom hem jordade jag ner en del.

Inga kommentarer: